Vad är en labyrint?

En labyrint består av många gångar (vägar) som går in i varandra. De många vägarna lurar den som vill ta sig fram genom labyrinten.

Hur lösar jag en labyrint?

Du löser ett labyrintspel genom att hitta den rätta vägen genom labyrinten. Du skrivar ut labyrinten på papper och med hjälp av en penna ritar du den väg som leder till målet, det vill säga till den plats man vill komma fram till.

Så här skriver du ut labyrinten?

När du klickar på länken öppnas labyrinten som ett pdf-dokument. Skriv ut den och lös den! Du behöver ha programmet Acrobat Reader i din dator. Nästan alla har det programmet i sina datorer. Men om du inte har Akrobat Reader i datorn kan du ladda ner det genom att klicka på den här länken Acrobat Reader.

Om du vill ha utskriften utan färg kan du i skrivarens utskriftsmeny välja utskrift utan färg.

Bebis (Lätt)

Till moskén (Lätt)